UTM builder a dynamické parametry pro Facebook reklamy
Tipy jak označovat návštěvnost z Meta Ads (zejména reklama na Facebooku a Instagramu), aby se správně zařadila v Google Analytics.
Jak je to se značkováním reklam pomocí UTM na Facebooku a Instagramu?
Ve Facebook reklamách (přesněji v Meta reklamách) musíte nastavit UTM ke každé reklamě, ale můžete si pomoci přes dynamické parametry, které Facebook u URL reklam umožňuje. Například dynamický parametr {{campaign.name}} přenese název reklamy.
Přehled dynamický parametrů pro reklamy na Facebooku
Název | Parametr |
Název kampaně | {{campaign.name}} |
Název sady reklam | {{adset.name}} |
Název reklamy | {{ad.name}} |
ID kampaně | {{campaign.id}} |
ID sady reklam | {{adset.id}} |
ID reklamy | {{ad.id}} |
Další parametry a více informací v centru nápovědy pro firmy na Facebooku.
Já nejčatěji používám název kampaně, název sady reklam a reklamy. Za url pak připojím:
Zde je přednastaveno medium=cpc, můžete použít medium=social nebo medium=display.
Pokud vám nastavené UTM parametry nevyhovují, můžete si vygenerovat vlastní UTM parametry pomocí generátoru na hlavní straně: